Ibland mår man inte alltid bra

Idag har jag mått lite dåligt, magen krånglar, usch med magont! Min hostdad fick hjälpa till lite imorse med barnen (eftersom han oftas är hemma), men sen har de vart bra under hela dagen men gick magknip nu igen på eftermiddagen. Hoppas det går över snart, men jag är positiv, nothing's gonna bring me down! Tog en promenad imorse i kylan för att rensa tankarna. Funkade bra! När barnen kommer hem från skolan ska jag ta med dem till ett köpcentrum här och låta dem åka på en karusell och låta dom träffa sin mamma innan hon börjar jobba på sitt extrajobb. Sen ska jag nog åka på kvällen och försöka hitta ett roligt presentkort för 20 dollar man måste ha med sig på en av julpartyna jag ska gå på, roligt! Man ska även ha med sig en present på 5-7 dollar som börjar på ett S eller ett F, jag köpte här om dagen julsockor för 5 dollar... så S som i Socks. Haha. Måste även hitta en ugly xmas shirt, eftersom i dinkytown i helgen är det ett ugly xmas shirt-party, HAHA! Alltså dom där med renar och lysande granar, så roligt.

Always with a smile.




Cheers

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Förutom magont... Så verkar du ha det bra i USA. Stämmer det? Du verkar göra en massa olika saker hela tiden.

Har du kommit in i au pair vardagen ännu?

Har det varit lätt att få nya vänner i Usa?

Sen en sak till, jag är en blivande au pair i matchningsprocessen just nu. Känner du någon som letar efter en ny au pair? Jag kan lämna namn, profilnummer på CC, och andra uppgifter om du känner någon.

Mycket tacksam för svar, mest på den sista frågan!!!

2011-12-16 @ 00:15:18
Postat av: Ida

Hej Elisabet, ja jag har kommit in i vardagen bra nu. :) Ja för mig var de ganska lätt eftersom jag överlappade med den tidigare au pairen som visade runt mig massor. Jag känner tyvärr inga familjer men kan ha dig i åtanke om de kommer upp några! Hoppas du hittar en familj snart. :)

2011-12-16 @ 02:58:25
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/
Postat av: Mami

still going strong?

2011-12-16 @ 14:47:13
Postat av: Farmor och farfar

Hej Ida!

Här regnar det och är trist väder. Ser att ni har kallt väder och har snö. Tiden går fort och det är väl två månader sedan du åkte till det stora landet i väster. Hoppas ditt magknip försvinner. Är du ledig någon dag, Vem lagar maten? Är maträtterna olika dem vi har i Sverige? Snart vänder tiden och du går mot ljusare tider. Snart blir du tjugio år. Lycka till. Farmor har bakat bullar i dag. Tänk om vi kunde skicka några så att du får smaka hembakat.

Ha det bra Ida.

Stora kramar från Farmor och Farfar. Vi hörs närmare Julafton.

2011-12-16 @ 16:14:10
Postat av: Anonym

2011-12-16 @ 16:25:24
Postat av: Elisabet

Det måste vara en fördel, att den tidigare au pairen är kvar när man kommer, så hon kan visa runt och ge några bra tips och annat. Det måste väl vara bättre det, än när man kommer till en värdfamilj, och den tidigare au pairen åker hem en eller två dagar efter. Hur är det? Är det så i alla familjer, att den tidigare au pairen är kvar i alla fall några dagar efter att man har kommit dit? Så hon kan visa runt och så...

Ja, jag hoppas att jag hittar en bra familj snart!

Vad snällt att du skulle ha mig i åtanke om du hör någon som söker efter en au pair. Ska jag skicka min mail och andra uppgifter till din mail, eller? Ursäkta om du tycker att jag är tjatig, men uppskattar all hjälp...

2011-12-17 @ 01:54:08
Postat av: Ida

Maila dina uppgifter och andra eventuella frågor där, så svarar jag där istället! :)

2011-12-17 @ 08:07:12
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/
Postat av: Ida

Farmor och Farfar, maten är ganska annorlunda, i USA ska allt gå snabbt när de gäller matlagning. Mkt är förberett etc. Båda mina värdföräldrar lagar mat. (: ja skulle va så gott med en bulle! Ja så knäppt, jag 20! Kramar ert barnbarn! <3

2011-12-17 @ 08:09:44
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0