En typisk dag med en twist.

Idag har jag vart ungefär halvdag själv med barnen medans Emelie gjort andra saker som att packa och färgat håret etc. Det har gått bra förutom att barnen var lite trötta imorse så de var skönt att vi var två stycken då. Vi skjussade Maddie till skolan som är ungefär som ett dagis för oss svenskar, dom leker ju bara och har de kul. Efter detta åkte vi till target och köpte lite nödvändigheter och sen hem för lunch etc. (hann inte äta frukost på morgonen, så lunch aka frukost) Efter detta åkte jag och hämtade upp Maddie från skolan, SJÄLV! Och tänka sig att jag hittade, lite stolt faktiskt. Det gick bra men Maddie frågade efter Emelie, kommer bli jobbigt första tiden eftersom hon kommer sakna Emelie så mycket, eftersom hon är så liten för att verkligen förstå vad som händer, även fast vi försöker förklara för henne. Sen var de naptime och sen lite Ida&Maddie tid. Vi lekte, målade och kollade på Dora, utforskaren. Sötnos. Resten av barnen kom hem vid ungefär 4 och dom gjorde läxor och vi tog de lungt. Sen slutade jag när min värdpappa kom hem. Detta är en typisk dag för mig.

Men idag var de lite speciellt eftersom mina värdföräldrar skulle ut och julhandla, ja ni hörde rätt. Så de var meningen att Emelie skulle jobba kväll, men de bli ju så lätt så att båda jobbar ändå, vi båda är ju här liksom! Jag målade äldsta tjejens naglar och spelade spel med Jake och senare lekte dom med play-doh. Lera typ, kommer du ihåg syter Emelie våra lekar?? Våra lekar Emelie var dock roligare kan jag tycka, mer fantasi, hihi. Maddie lät mig borsta hennes tänder och hon tycker de är roligt nu faktiskt och nu kommer snart våra värdföräldrar hem, ganska trött faktiskt! Ska kolla att alla barn sover nu, ha de fint!



Cheers

Kommentarer
Postat av: Sis

De är ju såklart hon kommer sakna Emelie men du får inte ta åt dig! Som sagt dom e små i de betyder inte att dom inte tycker om dig :) Åh våra mask lekar ja, vi byggde ju hus i grejer! Jag älskade i leka med det, hihi!

2011-11-10 @ 16:20:18
Postat av: Lina

Åh du verkar ha de bra bästis! saknar dig MYCKET!

2011-11-10 @ 19:37:23
Postat av: Elisabet

Förstår ju att barnen kommer att sakna Emelie. Emelie har ju bott i med dem i ett år nu, och det är klart att de kommer sakna henne.

Men ser du framåt, så tror jag att de kommer tycka om dig mer och mer, även om de inte komer glömma Emelie, så kanske de frågar efter henne lite mindre ju längre tiden går.

Som sagt, det betyder inte att de inte tycker om dig, bara för att de frågar efter Emelie.

2011-11-10 @ 21:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0