Jag överlevde!

Besöket på ambassaden gick suveränt, lång väntan på bara ett par få frågor! Var där halv 8 och slog följe med en tjej och hennes mamma som också skulle dit, skönt att slippa stå och vänta själv! Hon skulle och plugga på en dansskola i LA, hoppas det går bra för henne! Först stod man i kö utanför och en och en fick gå igenom nästan som en passkontroll när man ska flyga! Visa pass, lägga av sig grejer som åker igenom "röntgen" och gå igenom metalldetektorerna, visa fotsulorna och lägga ifrån sig mobilen! Sen lämnade man in alla papper man hade med sig i kassan och sen fick man vänta på sin tur (vilket tog ungefär en timma). Vi såg en tjej som antagligen hade glömt något papper som olyckligtvis fick gå därifrån, stackarn! Frågorna som dom ställde mig var följande: När tog du studentet, vad har du gjort sedan dess, bor du med någon, vad jobbar din mamma med, vet du vart du ska, har du någon barnerfarenhet, vet du vad dina värdföräldrar jobbar med? Allt på engelska såklart! Men nu är det klar och visumet skulle komma inom en vecka, YAY. Känns som flera stenar är borta från mina axlar nu, snart är det dags!

Efter ambassaden åkte jag hem och lämnade viktiga papper man fick och sen åkte jag in igen för att äta lunch med Benjamin som också var på ambassaden idag och som dessutom ska till Au pair skolan i NYC samtidigt som mig! Jättetrevligt och vi snackade om massa Au pair relaterade saker! Ska bli så himla kul! Nu ska jag vila lite innan barnpassningen ikväll, hoppas grabbarna är snälla mot mig! Ha de fint!



Här om dagen åt jag & mamma kronärtskocka, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0