Tornado warning

Idag har jag vart på Au pair möte med Jennica, vi var på Science Museumet och gå på en omnitheater, det hette under the sea och var en enorm bioduk som man blev alldeles yr av. Efter det åkte vi till ett glass ställe; cup and cone och sen satte vi oss på carabou och drack kaffe och åt glass och pratade om allt möjligt. Jag skulle bara hem efter det och äta middag och sen dra vidare för att kolla film med Jennica, men då drog stormen in och Tornado varning var igång. Inga syrener har gått på i vårt område med det är tornado watch i st paul som ligger väldigt nära här. Tornado varningar har tyligen skett lite längre ner söderut men har nu nått sig till oss också. Läskigt! Blev helt svart och blixtrar etc etc, men min vpappa säger att det inte är något att oroa sig över ännu. Men lite skrajj blir man när CC ringer och säger att hennes vpappa bett henne åka hem från minneapolis pga detta och hon befinner sig mitt i stormen! Men som sagt, ingen tornado ännu... men nu sätter tornado säsongen igång så jag antar att detta kommer bli en vanlig sak som händer.. men det är ju något som vi svenskar aldrig behöver oroa oss över som är SÅ vanligt här. 



Cheers

Kommentarer
Postat av: Mami

Fy va läskigt 👎👎

2012-04-16 @ 07:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0