Wacky day

Idag var det "Wacky day" på barnens Park program, så jag fick spöka ut dem lite. (på deras begäran of course, haha) Ibland tror jag att jag har mer roligt än dem.....  Det blev en katt och en vuxen Harry Potter.



Efter jobbet åkte jag till mallet och mötte upp CC och Laura! De shoppade loss medans jag snällt tittade på... hittade ju såklart massa saker jag ville köpa... men en annan har redan gjort sin veckas shopping och måste spara pengar. Men som en riktig boknörd spenderade jag mina sista pengar på en ny bok, suck. Denna gång blev de en ny bokserie som heter Divergent, verkar faktiskt asspännande!

In Beatrice Prior’s dystopian Chicago world, society is divided into five factions, each dedicated to the cultivation of a particular virtue—Candor (the honest), Abnegation (the selfless), Dauntless (the brave), Amity (the peaceful), and Erudite (the intelligent). On an appointed day of every year, all sixteen-year-olds must select the faction to which they will devote the rest of their lives. For Beatrice, the decision is between staying with her family and being who she really is—she can’t have both. So she makes a choice that surprises everyone, including herself.



HOW DID YOU GET HERE?! I CAN'T AFFORD YOU!




Räknande nyss att jag läst minst 10 böcker sedan jag kom till USA, 11 med denna. ^^

Cheers

Kommentarer
Postat av: Emma

Den boken är jätte bra, samma gäller del 2 i serien. Synd bara att 3e delen inte kommer ut förrän hösten 2013.

Svar: jag älskar den, är halvvägs in i den nu! :D
Ida Ahlbom

2012-08-10 @ 04:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0