What makes you smile?












Cheers


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är skillnaden på att ta hand om yngre barn än äldre barn? Yngre under 3 år, och äldre över 3-4 år.



Hur gamla är dina värdbarn?

2012-03-01 @ 00:02:54
Postat av: Anonym

Hej där, mina värdbarn är 2.7 och 9.. så jag antar att jag kan svara perfekt på din fråga eftersom jag har de så blandat!



Alla barn är ju annorlunda men en 2 åring kräver ju mer "jobb" än de äldre barnen eftersom de kan göra mycket själv och går i skolan mesta delen av dagarna :)



En tvååring ska du pottträna (för min del iaf), leka med, skjussa, laga mat etc. Med de äldre är de mest laga frukost, hjälpa med läxor, hitta på aktiviteter och skjussa.

2012-03-01 @ 17:03:20
Postat av: Anonym

Tack för svar.



Vad tycker du är lättast? Roligast? Ta hand om små barn, eller lite äldre?

Kanske svårt att välja. Men hur skiljer sig aktiviteterna och sakerna ni gör tillsammans, för tvååringen jämnfört med de äldre barnen?

2012-03-01 @ 22:22:17
Postat av: Ida

Jag kan inte riktigt välja vad som är roligast efter som alla ger olika saker, men jag kan säga att jag är mer van med äldre barn och kan lättare hitta på aktiviteter till dem. Och eftersom min tvååring oftast är med de äldre får man försöka hitta på saker som alla kan göra, som att hoppa stutsmattta etc. Svårare saker som att pyssla får man göra när man är själv med de äldre :)

2012-03-02 @ 04:27:07
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för svar.



Hur var det att "komma nära" barnen? Kommer bra överens med dem? De lyssnar på dig?

Är det lättare att "komma nära" barn som är mindre än äldre? Hur har det varit för dig?

2012-03-02 @ 20:01:51
Postat av: Ida

Alltså, barn är ju alltid barn och de kommer alltid finnas dagar då de absolut inte alls lyssnar på dig. Men i de stora hela så gör dem de. Jag skulle nog säga att de är lättare att få de små barnen att tycka om dig snabbare eftersom de äldre kanske har haft tidigare au pairer som dom jämnför dig med hela tiden. De små tänker inte så.

2012-03-02 @ 22:38:08
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0