Where I come from

Inatt vaknade jag upp men extremt ont magen, nice att liksom vakna upp av de 4 på morgonen, asnice? Tog tablett och somnade om iaf så det gick bra. Idag har jag, CC och Jennica haft playdate med våra ungar. Så det blev playdoo, parken och egen lek för deras skull, asnice. Nu sover Maddie och de andra barnen är på Park Program. Hoppas de stannar där tiden ut idag trots att vädret är lite ostadigt, skönt att vara själv en stund. Man måste få vara det när man har barn omkring sig hela tiden, haha. 


Satt och tänkte nyss på hur GLAD jag är att jag faktiskt åkte till just Minnesota. Inte New York, inte LA utan Minnesota. Här har jag fått uppleva SÅ mycket och de känns som jag faktiskt får uppleva riktigt amerikansk kultur. Och mitt år här är ju så underbart och jag stortrivs med vänner, värdfamilj och ALLT. Minnesota kommer föralltid vara mitt andra hem nu, so I'm pretty damn proud, where I come from. (från en Montgomery Gentry låt, haha country <3)

Ikväll blir det gymmet igen, duktiga vi är alltså.

En av mina Minnesota tröjor, wearing it proudly!


Cheers

Kommentarer
Postat av: maja

hej!

hur mycket pengar hade du med dig innan du for ungefär? vad är rekommenderat att ha med sig inför resmånaden?

ha det gött!

Svar: Hejsan Maja, jag jobbade ett år innan jag åkte som Au pair så jag hade ganska mycket pengar sparade, men detta är pengar jag knappt rört här som jag sparar tills jag kommer hem. :) Resemånaden har jag ingen aning om (har inte börjar spara till den ännu, ojoj) Blir kanske lite att ta från mina Svenska pengar då, haha.
Ida Ahlbom

2012-06-21 @ 11:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0