Back to normal

Nu när Sverige blivit min vardag och allt som var mitt USA liv känns mer avlägset, nu när ledigheten är slut och de är skitväder.. så passar det jävligt bra att åka ner till Linköping på fredag för att träffa THE BLONDE SWEDES!!! Jag ska äntligen få träffa Jennica och CC, å gud vad jag längtar! Att vara Au pair ger dig verkligen vänner för livet.

<3


Jag antar att en recap är nödvändig? Well, Nyår var jättemys. Lungnaste nyåret på läääänge dock, men får festa mer med the blondes i helgen, haha. Nyårsdagen spenderades med Emelie och Fredrik framför TVn med massa film och godis och ja... vi beställde pizza som alla andra. Vegetarisk med skinka, mums! 

Ikväll ska jag hem till pappa och börja städa ut mitt rum där eftersom han sålt sin lägenhet och snart ska min mor och far flytta ihop igen, spännande. Förhoppningsvis så har jag också en egen lägenhet snart, ännu mer spännande! Ska också förbereda för mitt utbildning på Cultural Care som sker imorn, då ska jag bli en redig rekryteringsledare för Uppsala/Västerås! Så superkul att få inspirera blivande Au pairer till att ta steget till de bästa året i deras liv hittills! 

Hoppas ni alla har de super och glöm inte att om ni har några Au pair relaterade frågor (elr frågor överhuvudtaget) så finns jag alltid här och villig att svara på dem! 

Cheers

Kommentarer
Postat av: Louise Johansson

Jag är i matchning med en familj nu som verkar kanon. Har du tips på frågor som är ett "måste" att veta om dom? :) vet redan en hel del om dom, men tänkte om du hade några saker som är bra att tänka på :)

Svar: Så roligt för dig! En fråga som var viktig för mig var hur jag skulle bli behandlad av familjen, jag ställde frågan: Will I be seen as a family member or just a nanny? Will I be included on special events as Christmas ect. Det var viktigt för mig när jag skulle vara borta från Sverige så pass länge. Sen är en bra fråga också hur kommunikationerna är där de bor, nära till tunnelbana eller buss? Då kanske de även berättar att du får en au pair bil. :)
Ida Ahlbom

2013-01-02 @ 19:05:52
URL: http://louiseaupair.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0