Prince charming you weren't

Oh lord gott folk, vilken dag!!  Upp tidigt måndagmorgon iväg till jobbet (i mina nya boots iof, kände mig mäkta snygg) med hela veckan framför sig, blivit van med ledighet. På lunchen gick vi prommis och efter jobbet åkte jag , syrran och Fredrik och träna på SATS ala Body Pump. FETT JOBBIGT! Mina armar skakade som bara den i slutet av passet, har ju så löjligt svaga armar. Men nu är vi igång! 

Efter träningspasset gick jag hem från gymmet, satte på datorn, koppla upp telefonen och började ringa Au pairer . :) Var sjukt kul men hann inte alla samtal, får fortsätta imorn (satta limit att inte ringa efter 21.00, känns bäst så för alla. ;) )Fick slänga i mig en snabb yogurt (inte bra), men de får bli bättre kost sen. 

Imorn ska jag sitta med och kolla på hur sthlmskontoret har sina möten, så ifall ni ska dit så ses vi kanske där. :)
Jajusste, skickade brev till mitt äldsta värdbarn idag, lovade henne att vi skulle bli brevvänner, så I'm honoring that comitment. :) Mys!

Fin bild på mig och Sam, så charmiga. Nejmen man busar ju en del som Au pair. ;)

Nä nu ska jag läsa, lyssna på country och somna nu (kanske glo på ett supernatural avsnitt :O). Godnatt!!!
Cheers 

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hej, jättebra blogg!
Jag har tänkt fara och jobba som au pair efter att jag har tagit studenten nästa år och jag har några frågor.
När skulle du rekommendera att man far på ett informationsmöte, ska man göra det strax innan man vill påbörja ansökningen eller?
Var det svårt att välja familj eller kändes det rätt när värdfamiljen som du hade kontaktade dig?
Sen så tänkte jag på åldersgränsen för alkohol i USA, är det 21 på alla barer eller finns det ställen med lägre åldersgräns? Om inte, festade du något där och isåfall hur? :)

Svar: Hejsan, vad roligt att du har tankar på att åka som Au pair! :D Ett infomöte är nog bra att ta när man tänker börja på ansökan, och ansökan ska helst vara klar 6 månader innan du vill åka iväg så man får lång tid i matchingen. Så du kan räkna själv när du tror de känns bäst. :)

Att välja familj kan vara svårt men det bästa är helt enkelt följa magkänslan och fråga de frågorna som man känner är extra viktiga på intervjun med familjen. För mig så kändes de rätt på engång :)

Åldersgränsen är 21 år, men de finns några barer man kan gå till som har 18års gräns.. fast man får du självklart inte dricka om man är under 21. Jag gick mkt på collagefester med amerikaner:)

Ida Ahlbom

2013-01-09 @ 19:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0