It's not the way you plan it, it's how you make it happen.

...så lyder en textrad i mitt favoritband Paramores nya låt och hela denna låt kan jag relatera så mycket med. För man kan planera hur mycket som helst i sitt liv, in i minsta detalj.. men om du inte har modet att ta steget och verkligen börjar göra något kommer du aldrig göra det. Om man bara är prat så kommer man aldrig nå sina drömmar. Jag tog steget, jag vågade, jag är här. Och jag kommer kämpa för att få ut allt jag kan ur detta år! Detta har varit min dröm så länge att åka till USA och bo, och även fast jag saknar er där hemma från och till så mår jag så bra.. för jag vågade. Och det är något jag alltid kommer ha med mig, jag vågade ta steget.

Så om du är i processen, eller försöker bestämma dig för att åka eller inte, eller bara står inför ett val i ditt liv och inte riktigt vet om du vågar... GÖR DET OM DU TROR ATT DU KOMMER MÅ BRA ELLER VÄXA AV ETC AV DE! Man måste testa och det är inte hela världen om man gör ett misstag, de är så vi lär. Lev nu och lägg inte saker åt sidan. Kram till alla där hemma och varsegoda till att lyssna på Paramores nya låt om ni vill ha lite inspiration: Hello cold world.



cheers!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej gumman! Du har gjort nått som jag aldrig vågade. Tänkte att skidlärare skulle vara coolt att vara. Tyvärr stannade det vid tanken. Ha det så länge. Love you.

2011-11-08 @ 17:41:30
URL: http://b
Postat av: Sandra

wow! tack för boosten!! har stått i valet och kvalet och inte riktigt kunnat bestämma mig för om jag vågar åka iväg eller inte som au pair. Började fylla i ansökan idag och har gjort 30% av den. Ändå har det känts lite vemodigt, vill verkligen iväg och få uppleva ett amerikanskt år, men är rädd att längta hem galet mycket och att familjen man hamnar hos är sådär bra. Hamnade i en halvbra familj när jag var i Kalifornien på språkresa 2009, pappan var inte snäll så jag blev lite avskräckt. MEN TACK, detta inlägg sporrade mig enormt. Det gäller att ge sig fan på att man ska klara det och att det faktiskt bara är ett år av många i livet. Det går fort oavsett om man vill eller inte!

Tack tack tack :D

Svar: Blir så glad av att läsa detta, tack själv! Lycka till!
Ida Ahlbom

2012-08-28 @ 23:31:45
URL: http://bjorkasandras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0