Kalas

Haft en jättebra dag idag och firat Maddie som hade sitt kalas idag, bara sådär runt 50 pers! Malin tog massa bilder så dem kommer upp när hon lagt upp dem, nu kommer bilder som min värdmamma tog :) Innan kalaset åkte vi till mallet och shoppade med Karolina och Malin och sen efter kalaset åkte vi hem till CC och åt middag för att sedan åka till Target och shoppa lite mer. Ingen tid att förlora. ;) Sitter här nu och är astrött med svensk godis jag fick av CC granne som är på besök, himmel!!! Imorgon kommer vi då vara 5 blondiner som tar hand om både mina och CC barn på stranden, ska bli kul! 



Hittade lite gamla bilder på min värdmammas minneskort jag ville lägga upp! :D




Cheers

Kommentarer
Postat av: Sis

Gud vilka härliga bilder :) <3

2012-08-20 @ 21:38:50
Postat av: Elisabet

Är det viktigt att ha tillgång till egen bil i USA när man jobbar som au pair?
Tackar ja till matchningen jag har nu, så kommer jag inte ha tillgång till egen bil. Vilket jag ser som en nackdel?! Men kan man tacka nej till en familj bara för att man inte har tillgång till egen bil?
Kommer inte heller att ha egen TV på rummet. Vilket jag också ser som en nackdel. Kan nog bli tråkigt att inte ha någon TV på rummet.
Är det lätt att hitta vänner i USA? Det bor bara 3 andra au pairer i området. Det ser jag också som en nackdel.

Var du 100& säker när du tackade ja till din värdfamilj?
Jag har varit i matchningsprocessen så länge, och nu när en värdfamilj ha mig som deras au pair, så börjar jag bli lite osäker...Jag har flera olika funderingar om matchningen.
Jag gillar matchningen. Men allt det mindre positiva jag funderar på, är mer än det positiva, som jag gillar. Hur ska jag tänka?

Uppskattar råd och svar! Måste bestämma mig tills imorgon.

Svar: Jag var 99% säker när jag tackade ja till min värdfamilj. Jag hade skypat och mailat en MASSA med min värdmamma så jag visste precis vad jag kunde förvänta mig av mitt år. Om du är osäker kanske ni kan prata lite mer om dina orosmål?
En bil är definitivt en fördel, men de beror på vart du bor också. Om du har tillgång till buss, tåg eller tunnelbanan spelar de ingen roll. Men om du som jag bor utanför stan där inga bussar går så skulle de vara lite tråk utan bil.

TV på rummet har jag inte heller och inte lider jag för de. :) Jag kollar serier ect på datorn sen får jag ju självklart använda familjens TV.

Haha, jag har 0 Au pairer i mitt område där jag bor, så 3 är JÄTTEBRA! Mina vänner bor minst 10 min bort med bil och vänner i USA får man om man "if you put yourself out there" och testar nya saker. Allt beror ju på hur du är som person.

Om du gillar familjen borde du prata med dem som sagt om vad du är orolig för och kolla om de finns kollektivtrafik. De som är viktigast dock är att de är en familj du trivs med och kan se dig bo med i ett år.
Ida Ahlbom

2012-08-21 @ 01:41:39
Postat av: Elisabet

Tack så mycket för svar!
Jag har bara pratat med värdmamman en gång, och för mig känns det för lite. Jag vill prata med dem minst en gång till innan jag bestämmer mig.
Den här familjen bor i Ashburn, Virginia. Använder inte värdföräldrarna sina två bilar, så kunde jag få låna en av deras. Om jag frågade först. Det går en buss in till DC på vardagarna, men inte alls på helgerna. Så om båda bilarna är upptagna på helgerna, så känner jag att man skulle bli ganska låst.
TV på rummet är inget som kommer avgöra mitt val, det var bara något som värdmamman sa när vi pratade. Som du skrev, jag har med en egen dator, sen får jag också se på på de TVapparater som finns i huset.
Det som värdmamman visste, var att det fanns 3 au pairer inom 4-5 km. Inte gångavstånd, men ändå...
Jag gillar att testa nya saker! Så det blir nog inga problem! Hoppas jag! Jag har skickat ett mail till värdmamman och skrev att jag gärna ville prata med henne minst en gång till, innan jag bestämde mig hur jag skulle göra. Hoppas hon hör av sig igen.

Du nämner CC ganska ofta, och Jennica. Bor de nära dig? Är det dem du har kommit närmast under ditt au pair år. Är de från Sverige också?

Svar: Okej, men prata med henne då och se hur de känns efter de, hoppas det går bra. :)
Japp de bor nära mig, cirka en kvart med bil och de är definitivt dem jag kommit närmast. CC är från Sverige och Jennica är från Finland. :)
Ida Ahlbom

2012-08-21 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0