Svar på kommentar

Postat av: Ellie

Hur gammal är Maddie, och dina andra värdbarn?
Hur tycker du att det är att ta hand om ett barn som är runt 2-3 år? Lyssnar hon på dig, är hon trotsig? Trotsåldern är väl runt den åldern? "The terrible twos" tror jag det kallas i USA, eller?

Har en matchning just nu med ett barn som är en kille på tre år. Jag gillar verkligen deras profil och jag hoppas hoppas hoppas att de hör av sig. För jag vill verkligen prata med den här familjen. Det var därför jag undrar hur det är att ta hand om barn som är runt den åldern, 2-3 år.

Hur trivs du i Minnesota? Var det ett ställe som du hade tänkt på innan att du ville till? Om du fick välja, vad var ditt första val att åka till? Vilken delstat, stad hade du önskat om du hade fått välja.
Hur stort är Minnesota?

Jag tänkte svara på denna kommentar här eftersom jag tyckte detta var bra frågor och roligt att dela med mig av;


Maddie är 2½ år ungefära och mina andra värdbarn är 7 och 9år. (och en värdsyster som är 92a, haha) Här är en bild på oss alla:


Maddie är en väldigt snäll tvååring men självklart är hon trotsig ibland och vill inte riktigt sammarbeta, men det tror jag alla barn är. Så jag tycker verkligen du ska satsa på den värdfamilj du kanske matchar med om du tycker den verkar bra. Yngre barn är lätta att underhålla och ger en så väldigt mycket glädje som väger upp dom jobbiga stunderna rejält! Och ja, det kallas de terrible twos, haha.

Minnesota ligger långt upp i norr (se karta) och är ganska stort och har två storstäder: St Paul och Minneapolis, därav deras smeknamn: The twin cities. Denna familj jag är med nu är den  första familjen jag matchade med så några andra alternativ till andra ställen i USA hade jag inte, för jag gillade verkligen min familjs profil JÄTTEMYCKET så jag valde dem och de mig efter mycket mail och skype med min värdmamma. Men för att vara helt ärlig hade jag ingen aning om vad Minnesota var för ett ställe när vi först matchade. Men jag var öppensinnad och trivs verkligen jättebra här. Jag kom på vinterhalvåret och har ännu bara haft vinter (en väldigt mild en) men Minnesota har riktigt varma sommrar (otroligt varamare än i svea), så jag är glad att jag kommit till ett ställe med årstider. För det var de jag ville också! Men min tanke var ju självklart att få komma till New York, som alla andra. Men jag ångrar inte en sekund att jag åkte till mitt kära Minnesota. Så ett annat råd; var öppensinnad och gå efter vad du känner för familjen, inte vart de bor. Så slipper du jobbiga rematchar förhoppningsvis!





Hoppas detta hjälpte dig!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Tack så mycket för svar. :)



Du kallar de tre yngre barnen för värdbarn, men tonårstjejen för din värdsyster. Är det för att du inte tar hand om henne på samma sätt. Och att hon är mer som en syster för dig än som dina barn som du tar hand om?



Så tänker jag också om mindre barn. Det kan vara jobbigt ibland, men de roliga stunderna och att man får så mycket tillbaka, väger upp de jobbiga stunderna rejält!



Vilken tur du hade ändå att första matchningen du fick var den du skulle åka till senare. :)

Jag har väntat betydligt längre. Har fått väldigt många matchningar, men har varit i matchningsprocessen 4 ½ månader. Det är egentligen inte så länge om man tänker efter. Men det är extremt länge när man bara g¨år och väntar på den perfekta matchningen.

Jag hoppas att den här familjen hör av sig. Inte bara för att vill åka så fort som möjligt, men jag gillade verkligen deras profil och vi hade många gemensamma intressen.



Tack för rådet att man ska vara öppensinnad om plats, och istället gå på känsla.

Så har jag alltid tänkt. Jag läser deras profil först, och gillar jag matchningen, så spelar det inte så stor roll för mig var familjen bor. Om de bor i Los Angeles, New York, Chicago, m.m., eller en liten mindre stad någonstans.

Det är känslan hos familjen jag går på först. Har alltig gjort, kommer alltid att göra det. Och för att förhoppningsvis slippa rematch, för att man väljer plats istället för att gå på känslan hos familjen.



Den matchningen som jag pratar om nu bor i Sherman Oaks, Los Angeles. Där skulle jag gärna tänka mig att flytta till, men jag hade gillat familjen lika mycket om de bodde någon annanstans.



En annan fråga: Köpte du något till din värdfamilj innan du åka till USA? Som du gav till dem när du kom till familjen.

2012-02-09 @ 23:34:39
Postat av: Ida

Låter som du har rätt inställning och du kommer nog alldeles säkert hitta din värdfamilj snart! Och du har helt rätt, det är därför jag kallar henne värsdyster eftersom är mer som en vän/syster än någonting annat och jag tar såklart inte hand om henne eftersom hon nästan lika gammal som mig. :)



Absolut, jag köpte massa presenter och jag tror du kan läsa om de mer under kategorin: Förberedelser. Om du inte hittar nått vettigt där, fråga igen! :)



Ha det bra!

2012-02-10 @ 04:29:04
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0