En dag full av spongebob citat.

Livet går snabbt tillbaka till vardag efter en resa här borta. Idag var jag med mina 2 äldsta och åkte och badade. Sen hem och laga Mac n' cheese (spongebob version) och sen skickades de iväg till Park program. Jag tog hand om massa tvätt, diskade upp, glodde på spiderman som övergick till Sex and the city, hämta upp pizza, värmde på pizza, såg till att de åt efter park program, vek tvätt och slutligen skjussa Sam till sin fotbollsmatch som jag stannade och tittade på. En ganska chill jobbdag endå. Efter matchen som de vann åkte hela laget plus oss till Cup n' cone och firade. När vi väl kom hem så gick jag, Maddie och min värdmamma på kvällspromenad och pratade och sjöng. Vart en mysig dag! 

Köpte en ny bok här om dagen också som jag ska börja läsa nu, ååååhååhhå. Ja jag är nördig!!



Cheers

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej

Om du skulle ge dina 5 tips på vad man ska göra/tänka på innan man reser iväg som Au pair, 5 tips på vad man ska tänka på när man väljer värdefamilj och 5 bästa tips på vad man ska göra/tänka när man väl är i Usa för att få ut det mesta av året?
Hoppas det inte va för jobbig fråga :-)

Svar: Oj det var en väldigt svår fråga!
5 tips innan åka iväg:
*Se till att allt är klart med allt pappersarbete och att du är bekväm med din familj.
*Umgås mycket med familj & vänner
*Maila mycket med din värdfamilj, skype om de går.
*Hitta några fina svenska presenter du kan ge din värdfamilj när du kommer dit-
*Tänk att detta bara är ett år av ditt liv, vänner och familj finns kvar när du kommer hem, så njut av detta år och försök att inte få allt för mkt hemlängtan.

5 tips för match
* Fråga massa frågor, allt du tänker på som är relevant.
*Tänk på hur familjen ÄR, inte vart dom BOR.
*Håll mailkontakt efter matchen.
*Följ magkänslan, om nått känns off kanske de är bättre att vänta på en familj som känns helt rätt.
*Kommer inte på nån mer. :)

5 tips att göra under året:
*Jag älskade Chicago!! Men resa överhuvudtaget när du har chansen.
*Nån rolig roadtrip
*Utforska allt din stat har att erbjuda
*Put yourself out there och träffa amerikaner. (hjälper din engelska mkt)
*Have fun ;)
Ida Ahlbom

2012-07-10 @ 21:31:09
Postat av: Rebecca!

Heej! Jag funderar på att åka och jag undrar mest hur du fick ihop de 200 timmarna utav barnerfarenhet och om du var tvungen att dokumentera det? :)
MVH Rebecca

Svar: Hej, jag jobbade flera somrar i rad på Stadium sports camp som biträdande fotbollsledare. Sen har jag suttit barnvakt på diverse ställen samt jobbat på en förskola några veckor. Och ja, man är tvungen att dokumentera detta och lämna referenser som kan bekräfta att de du säger är sant.
Ida Ahlbom

2012-07-11 @ 21:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0