Äventyr

Idag har det regnat och jag har haft på mig min gröna regnjacka, heja! Folk frågade om jag laddade inför st patricks day, och de kan vi väl säga att jag gjorde, haha. Jag och CC skulle fixa våra hår, men stället vi ville gå till var stängt, bummer! Så de får bli nästa vecka typ, hoppas vi. Vi drog oss till maplewood mall och tog en kaffe, senare vidare till Target för att köpta shampo & balsam och andra nödvändigheter... och ett par rosa shorts.. men de lär ju behövas i sommar också. Vi var på Micheals också och köpte en massa scarpbooking saker, dags att beställa bilder och komma igång igen!



Cheers

Kommentarer
Postat av: therese

hallo! :) ser på flera au pairbloggar att de ofta skriver "cc", vem är det?

2012-03-12 @ 21:13:17
URL: http://biaancas.wordpress.com
Postat av: Ida

CC är min vän Cecilia, hon kallas CC därav skriver jag det. ;)

2012-03-12 @ 22:14:58
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/
Postat av: E

Som ett svar till din fråga therese:

CC är en förkortning av Cultural Care Au Pair.

Det är en anledning till att de ofta skriver om CC.

2012-03-13 @ 00:12:47
Postat av: Victoria

Hej :) Blev jätteglad när jag nyligen hittade din blogg. Vill själv jättegärna också åka som au pair efter gymnasiet och din blogg är verkligen kul och intressant att läsa :) Undrar bara lite över vad som är det jobbigaste med au pair jobbet? Och hur är det att köra bil i USA? Har hört att deras motorvägar kan ha 8 filer, det verkar ju jättejobbigt!

Tack för en bra blogg! :)

2012-03-13 @ 20:07:32
Postat av: Ida

Victoria: roligt att höra att du gillar bloggen! :) jobbigast med att vara Au pair är att du bor på jobbet, och att du saknar din familj ibland. Men de positiva överväger alltid de negativa! Köra bil i USA har gått jättebra, de var lite läskigt i början men du vänjer dig jättefort. De flesta vfamiljer har GPSer till hands så de är jätteskönt!



Ha de fint! /Ida

2012-03-14 @ 02:03:34
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0