Ordbajs med klass

Ni som känner mig, ni vet nog redan att jag är en "restless soul". Jag är den som får ålderskris vid 15år, vill kunna allt utan att ha försökt och vill uppleva så mycket att hon får smått panik av att veta att hon faktiskt inte kan göra allt. Men det kan inte hindra mig från att försöka? Mitt nästa mål här i livet är att börja plugga! Ifall de brister åker jag till Australien ett år och jobbar och söker sen igen nästa år. Så de så. Denna utbildning betyder väldigt mycket för mig och jag mår helt enkelt dåligt av väntan på svar. Men i slutet av April kan jag veta!!

Jag och min vän Lovisa pratade om de igår över en fika, hur sjukt jobbig denna tid på året är när man absolut inte kan planera NÅTT för hösten, suck. Man bara sitter i ovisshet och tycker lite synd om sig själv, samt tänker på alla om och men. Men truth be told, en sak jag vet att jag INTE vill göra är att fastna i hur jag var förr. Jag vill vara den där äventyrssugna tjejen jag var i USA. Så även fast att kanske börja plugga i London känns sjukt läskigt på många sett, eller åka iväg till Australien bara sådär... så vet jag att jag kommer ångra mig ifall jag inte gör de! De är ett faktum.  Så let's go nuts!!! Fast jusste.. kan inte planera ännu.. för jag VET INGET ÄNNU. Hah. 

Men annars då? Jo jag jobbar på som vanligt på HSB och Cultural Care. De blir stressigt med 2 jobb, men de är roligt. Och by the end of the day, om jag tycker de är jobbigt kan jag bara skylla mig själv som tog på mig så mycket. När jag tänker så, så skärper jag mig. Haha. Man måste jobba hårt för att komma dit man vill!!!  Men aa, annars är de fortfarande Country music som spelas och gör mig sjukt nostalgis. Speciellt när de regnar och de känns som man satt i bilen körandes mot maplewood mall.Haha. Eller när man hör låten Lance sjöng till oss sista kvällen på Beerstube... då är de faktiskt OK att man fäller en tår. Sjukt skönt att åka tillbaka den 3 Juni!! Att träffa och krama om alla. Allt är ju liksom omvänt nu!  Allt man saknade i USA har man nu.. så som all svensk mat, sin underbara familj och vänner etc. Nu saknar man allt i USA, sin värdfamilj, sina vänner, att träffa CC och Jennica varje dag, skittles, reesescups, starbucks, caribou, shopping.... ja allt sånt. En konstig känsla. Saknar min bil, haha. Men så är de ju, man vill ju alltid ha de man inte har. Så ska njuta av Sverige nu en tid till.. sen får vi se vart livet tar mig. Allt jag vet nu är att jag fakitskt snart kommer få äta lite frozen yogurt på MOA i alla fall. De känns bra. Haha. 

Cheers!

Kommentarer
Postat av: alexandra

med risk för att nu verka stalkig som skriver kommentar på varje inlägg, men FAN vad jag känner igen mig i vad du skriver! saknar minnesota så att jag kan hålla på och gå sönder ibland. när man var där visste man i alla fall att man skulle hem inom ett år. nu vet jag ingenting. usch.

Svar: hihihi BARA roligt! :D ska du inte planera en resa tillbaka?!?! :)
Ida Ahlbom

2013-04-17 @ 21:43:01
URL: http://kiisch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0