scary business

Godmorgon, kan inte fatta att de är så kallt i Sverige när de är 15 grader varmt här på morgonen. De har inte heller regnat på några dagar nu, helt fantastiskt! Men jag oroar mig inte, regnet kommer nog alldeles för snart. Annars har de vart supervarmt de två senaste dagarna och de har vart som sommar. 

Jag tror att när jag sökte till denna skola att jag trodde England skulle vara ungefär lika som USA, men de är de verkligen inte. Jag har nog massor av kulturkrockar just nu utan att veta om de... men de hade jag i USA också. De är bara att vänja sig. Men just nu saknar jag verkligen USA. De är inte så att jag har hemlängtan ännu, de är bara väldigt annorlunda. Jag vet ju dock all teori, jag har ju vart rekryteringsledare på Cultural Care.. Jag vet att de är så och att de är bara att hålla sig sysselsatt, så de är de jag försöker göra. Längtar verkligen till skolan börjar så att vardagen kan komma igång ordentligt. Schemat är väldigt slappt och de är mycket eget självständigt arbete så de är till att öva självdisiplinen. Vår head of business sa att man ska jobba typ 40 timmar i veckan, då menade han skola, plugga och networka! Han pushade verkligen för att ta reda på saker som händer i London, gå på events, prata med människor och "get out there". De är väl mest de jag är nervös över. Jag är inte en person som egentligen har svårt att tala för mig.. Men att gå på random events och snoka och försöka "trycka" mig på andra människor är helt klart utanför min bekvämlighetszon. Men that's the business... you gotta be in the race to win it! 

Avslutar med ett citat från härliga Chris Evans: maybe the thing you're most scared of is exactly what you should do.

                                     

Cheers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0