Gooseberry falls

Igår kväll så åkte jag om min värdfamilj på minisemester upp norr i Minnesota till Deltuh där vi har våra kända vattenfall. Vi kom fram sent på kvällen efter att nästan kört på två vargar!! Jag som inte hade förväntat mig att se en varg skriker ut till min värdpappa: DEEEEER!! men nej, när vi kom närmare så såg vi att det var troligen timberwolfs! När vi kommit fram var vi ute och åt  i staden, tar bilder och myser.



Dagen efter åkte vi tidigt till stateparken och bara gick runt en massa. Sen åkte vi hem och nu är jag här. :) Fin avslutning på mitt år som Au pair. Nu är jag inte en Au pair längre, så sjukt sorglikt!



Cheers

Hawaii

Imorgon åker jag iväg på min 13onde månad med 4 andra tjejer till Hawaii! Tänkte förklara lite om vart vi ska osv. Så imorgon bitti åker vi tilll Chicago-LA-Honolulu för att sedan åka vidare till Wakiki!! I Waikiki kommer vi stanna 7 hela dagar!



Efter Waikiki så åker vi till en ö som heter Kauai, där vi stannar i 2 dagar!


Efter Kauai så åker vill til Maui där vi stannar 5 dagar för att sedan åka tillbaka till Honolulu/Waikiki och stanna 4 dagar. 

Efter detta åker jag tillbaka till Minnesota där jag stannar 10 dagar innan jag åker hem till Sverige!



Jag är så excited för denna resa, jag menar, jag ska till paradiset! Mer om resan får ni veta under/efter!

Cheers
 

People who inspire me



J.K Rowling

"Achievable goals are the first step to self improvement."

"It is impossible to live without failing at something, unless you live so cautiously that you might as well not lived at all. In which case, you've failed by default."

"Personal happiness lies in knowing that life is not a checklist of acquisition or achievement. Your qualifications are not your life."

"There is an expiry date on blaming your parents for steering you in the wrong direction. The moment you are old enough to take the wheel, the responsibility lies with you."

"We do not need magic to transform our world. We carry all the power we need inside ourselves already. We have the power to imagine better."

"We touch other peoples lives simply by existing."

"It is our choices...that show what we truly are, far more than our abilities."

"Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open."

"It matters not what someone is born, but what they grow to be."

"...people find it far easier to forgive others for being wrong than being right."

"You sort of start thinking anything's possible if you've got enough nerve."


People who inspire me



Hayley Williams

“sometimes you get run down. sometimes life throws dirt in your eyes and it stings and you can't see for a few minutes. even after you get it out your eyes are all red and your vision is shitty... but eventually, whether through tears or maybe just time... you start to see even clearer than before. life is not always good. which is why music exists. why i believe God exists. and why there's always a pint of coconut milk ice cream in my freezer.” 

"there couldn't be a better way to know exactly where you stand than to fall flat on your face. it's the moments where i know i don't have any of the right answers that make me excited to have what i do. a few real friends, a family that would do anything for me, music, being in love, getting to see the world... i could never take any of it for granted cause i don't deserve to have it so easy."

“It’s sad when friends become enemies. But what’s even worse is when they become strangers.”

"if you're gonna put your faith in something, then it better shape who you are and what people see in you" 

“when we think we know people inside out and we think we know what's best for them we should try to remember we don't even know what's best for ourselves.

“we are to be brought through the fire, not left in it. and you know what? 
to anyone that ever told you that you're no good... they're no better.” 

“If you ever think about giving up, remember why you held on for so long.”

"There is always gonna be someone who doesn't want you to win at life. And I say screw that guy"

Last day?

Idag ska jag och min värdfamilj åka upp norr i Minnesota och stanna på hotell och kolla runt i staden Deluth. För att senare åka till Gooseberry Falls (vattenfall ställe) och sen åka hem dagen efter. Så idag blir de typ en halvdag med jobb.. men extra jobbig eftersom barnen är lediga från skolan. Men jag kan nog säga att det kommer bli min sista jobbdag som Au pair. Knäppt!

Men ja som sagt, kommer vara borta nu torsdag till fredag och sen på lördag åker jag till Hawaii. Förhoppningsvis så kan jag blogga därifrån från nått internetcafe. :)


Ha de fint nu, Cheers!

People who inspire me



Emma Watson

“I wish someone had told me at 15: ‘You accept the love that you think you deserve’. I would have approached my relationships completely different if they had. I like this idea of quality control: that we don’t have to accept just anyone into our lives. People talk about love as though it just happens to you - as though you’re a victim in it all, when actually you can make good choices and bad.”

"There's nothing interesting about looking perfect, you lose the point. You want what you're wearing to say something about who you are"  

"It makes me sad to hear girls constantly putting themselfs down. We have these unbelivevably high expectations of ourselfs when actually we're human beings and our bodies have a function. We say that the pressure is coming from men but actually it's from each other. I think women feel so much pressure these days and it can turn us against each other. But we really damage our own confidence when we put ourselves down, so I try not to."

“I’m going to do what I want to do. I’m going to be who I really am. I’m going to figure out what that is.”

"I think that romance has been taken away a bit for my generation."

Bara massa hejdån

Igår efter jobbdagen efter att ha vart på banken och satt in sparpengar, så åkte jag till Jennicas gamla värdfamilj för att säga hejdå till dem. Sista chansen, kommer inte ha tid annars eftersom när vi kommer hem från Hawaii så kommer dem vara i Florida. Så vi satt och drack lemonad/iste och åt kakor och bara snackade en massa. Kommer sakna dem så, man blir ju en del av sina vänners familjer också. Hennes värdmamma var så söt och sa att om vi någonsin behövde något så kunde vi bara ringa henne etc. Känns så otroligt att man har så många underbara människor man alltid kan åka och hälsa på i USA nu. 

Såg på en intervju med Chris Evans (shocker right?) här om dagen och han sa en sak som kan passa in i mångas liv och kanske speciellt till er som är lite rädda för att åka som Au pair: "maybe the thing you're most scared of is exactly what you should do" - Chris Evans Ta chansen är allt jag säger!




Cheers

Teddy bear park

Idag så åkte vi till Teddy bear park och lekte, gick runt i Stillwater och köpte lite godis. Asmysig dag i asmysiga Stillwater. Jag kommer sakna denna unge så mycket så jag vet inte vad.






Cheers

Avengers assemble!

Igår var de Zombie pub crawl i Minnesota och överallt var de Zombies, så ballt!! Fick dock inga bilder tyvärr, suck... så olikt mig! Men konserten vi skulle på igår var tyvärr slutsåld när vi kom dit (bra att planera brudarna) så vi åkte till Rosedale mall istället och sen såg den nya filmen The perks of being a wallflower. En av de bästa filmerna jag sett, så ska läsa boken nu när jag får tid! Det var länge sedan en film berörde mig så djupt. En av de citaten som följde med mig var: We accept the love we think we deserve. De får en verkligen att tänka. 


Idag kollade jag på massor The walking dead eftersom de var maraton på TV eftersom de är premiär idag! WIE! Sen åkte jag till maplewood mall med CC och köpte lite julklappar till mina fina vänner Lovisa och Lovisa, hihi. Hittade även massa Captain America saker på Hot topic som jag seriöst funderade på att köpa innan jag tog mig samman: Ida du behöver inte en tjocktröja som ser ut som hans kostym (luvan var till och med som hans hjälm.....<3) Men lite bilder med hans sköld tog jag allt! 

Älskar valet av röda byxor idag! ;)


Cheers
 

Update

Dålig bloggeska på senaste men de har vart så mkt som hänt men ny Au pair etc. Sagt hejdå till min fina LCC och visat den nya tjejen en vanlig jobbvecka. Vart på sagostund och shoppat på rea på Victora Secret, hihi.

Tracie och jag


Tyckte Maddie gjorde ett JÄTTEBRA jobb med sin pumpa! Ett ansikte! Aldrig sett henne göra de innan!
 
Cheers
 

Vila i frid Johan

Dagar som denna vill man bara vara hemma, eller i Norge.. för idag så begravdes mitt kära kusinbarn Johan. Vill så bara vara där för min familj idag, men det är också en sak som är när man åker iväg som jag gjort.. man missar saker. Saker som är roliga, tråkiga och totalt hemska. Livet är ömtåligt och man borde ta vara på det varje dag, inte skjuta upp saker som kan göras nu, inte hålla saker inne som man vill säga etc. Man vet aldrig när det kan vara försent. Johan var ett år äldre än vad jag är, han hade hela livet framför sig. Det är så orättvist och hemskt att jag inte ens kan börja berätta hur hemskt det är. 

Idag sa min familj sitt sista förväl till honom, min syster var tapper och sjöng Utan dina andetag - Kent på begravingen. Så duktig som orkade. Så fort jag kan efter att ha kommit hem så kommer jag åka till Norge för att krama om er alla, saknar er alla nu så mycket.


Krama om era nära och kära idag och berätta hur mycket ni älskar dem. Idag tänder jag ett ljus för Johan.

Nya au pairen är här

Så igår kom nya Au pairen hit runt 6 tiden då vi åt lite mat med henne och hon fick packa upp. Kommer ihåg hur de var när jag själv kom hit första gången och man ville göra ett bra intryck och var nervös och så, känns som igår!! Hon var väldigt trevlig och de ska bli kul att lära känna henne under våra 2 veckors överlappnings period. Känns bara så skummt att se nån annan i sitt rum, haha! 

Idag sov vi ut, de va tur eftersom jag inte kunde sova i mitt nya "rum", haha. Sen åkte vi till MOA för att visa henne det. Köpte med mig hem lite troser till mig själv och troligen de sista scrapbooking sakerna jag behöver. Vi åt middag på Famous Daves, mums och sen åkte vi hem för att sen möta upp CC och sen åka och kolla på bio. Den nya filmen Pitch Perfect, den var helt OK och trevlig att se på men inte de bästa jag sett. :) 



Godnatt!!

Flyttat

Nu har jag flyttat ut ur mitt rum, ojoj vad jobbigt det var. Ta ut bilderna ur ramarna etc och städa en massa, haha. Nu är det rent och fint för nya Au pairen som kommer ikväll!!!! Nu bor jag i ett rum i källaren och de är helt OK. Men mina saker är ÖVERALLT! Kände att de var onödigt att packa eftersom jag inte åker hem förens i november, haha. Men en sten föll av mina axlar när min värdmormor sa att jag kunde FÅ en resväska av henne som hon aldrig använder som jag kan packa saker och ta med hem till Sverige, SÅ SNÄLLT!! Så nu behöver jag inte betala det iaf! :) 



Lite mer höstbilder när vi lekte i löv:



Cheers

Knäppt

Idag efter att lämnat Maddie på skolan åkte jag och CC till Perkins för att äta en av våra sista frukostar där, så sorgligt. De tyckte vår servitris också som känner igen oss nu vid de här laget. Sen hämta jag upp lilltrollet som var SÅ trött och grining, suck. Så det var att försöka få i henne lite lunch och sen direkt upp och ta sin tupplur. Älskar tuppluren!!  Fick ett ryck då när hon sov och gjorde klart min hejdå present till värdfamiljen, jag gör en miniscrapbook till dem och den blev äntligen klar nyss! Så skönt att ha de ur vägen nu när den nya Au pairen kommer imorn (gulp) och jag inte kommer ha mitt rum etc. (kommer flytta ner till Sams rum, haha)

Ja de kommer bli kul att träffa nya Au pairen men de är fortfarande en sån sjuk knäpp känsla!! Massa städ ligger framför mig imorn då jag måste flytta ut... sad!!!!

Cheers

Bittersweet

Mer bilder från mysdag med Maddie kommer här. Det kommer nog bli något av de jobbigaste jag gjort att lämna denna familj, detta liv och USA. Tur att jag och mina vänner håller redan på att planerar min välkommen hem fest, yay! Men det är så hemskt, jag och CC sitter och räknar och kommit fram att jag har 14 jobbdagar kvar. 14 dagar kvar av att vara Au pair. Sen Hawaii och sen hem. Galet.



My little monkey


Kasta löv är kul!


Cheers

My little Boo

I'm gonna miss you so much


RSS 2.0