Change

It's red!!!


Random

Hej alla! Jag är glad! Har hittat 2 otroliga roomies! (Se nedan)!! Jag har dansat zumba! De är sol! De är fredag! Yay!


It's starting


Country girl

Hejsan verkligheten, nu är jag tillbaka i staden efter några dagar på landet. Där har jag och 11 andra människor spenderat vår tid med att diska, torka ut skåp, damsuga, rengöra, kratta, plantera, tvätta bilar etc. Helt enkelt vårstäda vårt land. Och vi hade tur med vädret så några drinkar på altanen i solen blev de också. Men borta bra men hemma bäst. Är nog en storstadstjej i grund och botten.. tkr dock de är orättvist att ALLA småkryp ska just komma runt mig.. de är som att de luktar sig till rädsla! 

Nu är jag då hemma iaf, nyduschad och känner mig som människa igen. Sjukt jobbigt nu efter 2 "chill" veckor att de går till att bli vanliga jobbveckor nu... en vecka kommer kännas som en livstid! Men det är bara några veckor kvar nu tills de bär av till mitt älskade amerika! Skypade med min värdmamma och Maddie i helgen och blev så glad. Maddie frågade när jag skulle komma, sa att hon älskade mig och att hon minsann också ville ha en superhjälte tröja när hon fyllde år. (Sam och Jake fick båda en) Sötnos! Dessutom var de viktigt att jag skulle vara där på hennes dansuppvisning. Gulle min lilla Boo som fyller 4 år. Tokigt! 

Här lekte jag och min syster mycket när jag var liten.


Empan fyllde 27år!


Ganska så fin utsikt har vi.


Jag fixade Smores!! 



Cheers!

Bloody brilliant

Godmorgon, imorse vaknade jag vid 7 och var pigg, så typiskt att de ska bli så när man är ledig. Men idag ska jag och familjen + en annan familj åka till vårt land och "öppna" för sommaren. Där ska vi städa, jobba ute och fira min syster som fyller år imorgon. Kommer bli jättekul! Having it a little country, hihi. 

Men en rolig sak jag skulle berätta är att jag skypade med mina 2 framtida roomies igår kväll, superroligt! Jag hade dock svårt att höra vad de sa pga deras brittiska accenter, SÅ annorlunda från amerikanska. Min värdpappa brukade säga att han aldrig hörde vad de sa, att de bara var rubbish... haha. Men dom var superskön a och jag känner verkligen att vi kommer ha sjukt underbara 3 år tillsammans. En av killarna hade en pappa som jobbar lite i sverige och han började prata lite med mig, han kunde några meningar. Skojj! De är 2 trummisar, haha, får se hur det kommer gå! ;) Men hur som haver, de skrattade även åt min accent och känner att jag kommer bli the laughning stock i detta gäng. suck, de slår aldrig fel, hah. De satt och skrev ner de orden de tyckte jag uttalade roligt och sa: Ida we're gonna save this for a rainy day, and when we want to be cheered up we're gonna tell you to say these words. Haha. herregud. Men jag kan inte förneka att jag skrattade sjukt mycket.


Jag är mitt uppe i att skaffa e-legitimation för att fixa CSN så jag fått mitt acceptance letter mailat till mig då mitt welcome pack ej kommit ännu. Så jag kan ju fixa men min kort går ut nu i Maj, så får vänta... jobbigt. Jag vill ju bara vara klar med allt så man bara kan njuta av att faktiskt ha kommit in på skolan man verkligen ville! 

Ha en härlig ledighet nu, och grattis till min Sam som fyller 11 år idag! Hon fick en captain america tröja av mih. hih, hon verkar gilla den ;)



Laters

Saknaden slår bara till ibland

Alldeles nyss, nu innan jag ska somna, så drabbades jag av... typ hemlängtan till Minnesota. Jag har ett bildspel på min hemskärm som spelar upp ALLA mina bilder från USA och jag blev helt tagen. Allt jag upplevt, alla platser, alla männisikor. Min Boo, min Maddie. Som var en liten bebis när jag kom och som var så stor när jag åkte tillbaka. Jag saknar Min värdpappa och alltid drev med mig. Jag saknar min Sam, hur vi målade naglar och prata böcker. Jag saknar min värdmamma och våra pratstunder. Jag saknar mina filmkvällar med min värdsyster. Jag saknar att ta flummiga bilder mer Jake. Jag saknar kaffe med min värdmormor. Jag saknar mina blondes, att alltid umgås med varandra. Vått och torrt, vi var i samma båt. Vi bara levde. Sakna Sakna Sakna.
Den 3 Juni åker jag tillbaka! Till mitt andra hem. För en stund, och gud vad härligt jag ska ha de!!! Först Chicago (en av mina favvostäder) med syrran, sen Minnesota <3, sen Las Vegas (värdsyster fyller 21, woo!) och sen back to Minnesota. Sen hem till Svea för att planera studierna lite mer i London!! Galet, är de fortfarande sant? Ska de hända? Jag, Music Business och London

Blivande Au pairer, njut av era år! De är slut för snabbt. 

Saknar vår roadtrip till Mount Rushmore lite extra atm.



Laters

RSS 2.0