Happy thanksgiving

Herrgud jag är så mätt att jag inte kan stå, så jag sitter och skriver detta helt enkelt! euhm...okej?

Så nu har jag firat min allra första thanksgiving och jag är som sagt mätt och trött av alla intryck under de två senaste dygnen, för i min värdfamilj började firandet redan igår. Vi firade med min värdmammas sida av släkten i en lokal/stuga där girl scouts brukar hålla till med mat, pysslande och spel! Dom grillade korv över en brasa och visade mig hur man gjorde något som hette smorsh (stavning?!) Detta var marshmellows, kex och choklad.. var sådär faktiskt, men man måste ju testa allt en gång i alla fall! Men jag föredrar nog i alla fall gammal hederlig grillad marshmellow. Haft så himla roligt och med både god och konstig mat, haha. Vi satt uppe och spelade ett roligt kortspel till fyra på morgonen!!!! Sen var det bara att gå upp och äta frukost och så började dem med förberedelserna för thanksgiving.

Smorsh (?);



Lite pyssel dom gjorde;



Brasan;



Maddie och min värdmamma;



Min thanksgiving tallrik #1, haha potatismos, turkey, stuffing, corn, gravy, tranbärsgrejen, sweetpotato och jello;



PAJ är en stor del av thanksgiving, här har ni några;



Efter detta åkte vi vidare till min värdpappas del av släkten och fortsatte firandet med MER mat, ungefär samma med några få tillägg. Har inga bilder därifrån för jag var så trött att jag glömde knäppa några. Men måste erkänna att maten där var lite godare än den på min värdmammas sida...men det hade med Vpappa redan sagt till mig.. haha. För pajen där, var extremt god. Pecannötspaj i mitt hjärta!

Nu sitter jag hemma och barnen och min vpappa är ute och flänger på stan och min vmamma vilar eftersom hon ska ut och jobba på sitt extrajobb under den ökända Black friday. Hon tog detta extrajobb för att hon tycker det är så roligt att jobba i butik under reorna...... något jag INTE fattar. Men tur att vissa människor älskar det. Själv sitter jag själv och försöker ladda om batterierna för shoppingen som börjar vid midnatt ungefär, tidigare om man ska förbi toys R us, haha, så vi åker väl härifrån klockan 8 pm.  Haha alla försöker skrämma upp mig för Black friday shoppingen eftersom folk är galna. Alla säger saker som; VÄSSA ARMBÅGARNA! LÅT INGEN TRAMPA PÅ DIG! Men värst var nog när dom sa att folk hade dött under rean...... men sen lugna dom mig och sa att de bara hänt någon enstaka gång och då var de i NYC, men ändå. HAHA, skönt att jag inte har något speciellt i åtanke, kanske en platttång.... Kan andas lite i alla fall.

Cheers!




Kommentarer
Postat av: Sis

Åh herregud vad med mat! Måste ha varit en jätte speciell upplevelse! Jag skulle oxå vela testa all mat, vad var godast? Gud va kul med spel hela natten, typiskt vi ;) Miss you little sis!

2011-11-25 @ 07:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0