I like big bags and I cannot lie...

Dagarna går snabbare än vad man tror, ni ska se, snart sitter jag här och skriver hur mycket jag saknar minnesota istället för hur mycket jag längtar efter att åka dit!

Idag har jag tagit sovmorgon och plockat upp lite i rummet, måste ju vara någerlunda fint, hehe. Testade att stoppa ner min dator i dataväskan jag köpte för flera veckor sedan (bra där) och den passade ju fint, väskan känns bara EXTREMT STOR! Min stora dator kändes till och med liten där i. Men bättre stor än för liten, kan ju stoppa i massa saker i väskan också, lite som handbagage style också.

Does my computer-bag (butt?!) look big to you?


Ringde även till telenor för att få lite råd hur jag ska göra med min mobil när jag är i staterna, men blev inge bra svar där tyckte jag ändå. Min bindingstid går inte ut fören sommaren 2012 så jag kan inte frysa det mer än 3 månader om jag inte vill betala en slutavgift. Men om jag betalar för telefonen klart kan jag byta till nått kontantkort typ, som skulle vara bäst att ha kanske.. jag vet inte hur jag ska göra, har inte så mkt pengar att röra mig med denna månad tyvärr.

Ringde också och frågade CC om något som Benjamin nämnde att man kanske borde "skriva ut sig från sverige" när man åker. Men hon jag pratade med hade inte gjort det när hon åkte som Au pair, kanske inte är jättenödvändigt, men jag vet inte konsekvenserna om man inte gör de ect ect? Hon sa att jag skulle ringa til skatteverket men att hon inte trodde de var nödvändigt eftersom de blir så mkt knas. Då är man ju varken skrivern i Sverige eller i Amerika.. tokerier. Tur att man bor hemma fortfarande så att posten kommer hit så att mamma kan öppna om det är något viktigt som deklaration eller liknande.

Ha de fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0