6 månader

Idag gott folk firar jag 6 månader, helt sjukt vad fort tider går, nu är det bara 7 månader kvar! Och om två dagar kommer mamma och pappa! Det skönaste med att titta tillbaka på tiden man varit här är att se hur mycket man gjort och hur mycket man växt som person, de går inte en dag utan att jag uppskattar att vara här i USA. SÅ om du läser detta och är osäker, åk! Finns ingen dag som idag att göra det du verkligen vill! Finns så mycket kvar att uppleva i USA men jag har hunnit med SÅ mycket och kommit in i ett helt annat flyt med livet här i USA, man vill göra saker nästan hela tiden! Självklart är de OK att dega framför serier en hel dag också, men man har alltid en plan på nästa roliga sak man ska göra. Det ska jag ta med mig hem också, för de ger en så mycket. 

Första dagen jag träffade Maddie och resten av min värdfamilj;


För övrigt har jag haft en hyffsat dålig dag, de är inte rätt vecka i månaden för mig och allt har bara gått mig på nerverna idag. Maddie är inne i sin: Varför?! - period, så hon frågar: Whyyyy?! Hela tiden... och så söt som hon än är, så blir de ganska irriterande efter en dag som denna. Plus att hon inte lyssnade alls idag på sin lärare på simmningen. Tur att CC kom förbi och hjälpte mig att göra min Scrapbook större eftersom jag behövde mer sidor... hihi. Hon gav mig en välbehövlig kram och skrattade åt mig när jag spillde kaffe på min fot och popcorn på golvet.. De är vänner det! (hon gav mig i alla fall en servett när man själv satt och inte visste om man skulle skratta eller gråta, haha) 

Ikväll går vi antagligen på långprommis, de är bra, behöver bara GÅ idag och rensa huvudet. Åh snart får jag krama mamma och pappa, snart är dom här, snart åker vi till NEW YORK!

Cheers

Kommentarer
Postat av: Mami

Kan inte fatta att du varit borta ett halvår, tiden har gått så fort och det beror nog på att du har det sÅ bra. Jag har aldrig varit orolig och du har aldrig varit ledsen så det känns tryggt. Nu får vi äntligen ses, vi får träffa din värdfamilj och det ska bli underbart. Jag kan inte vänta längre, vill åka nu ❤

2012-04-24 @ 22:09:47
Postat av: Anonym

Hej! Jag funderar på att åka som au pair och har följt din blogg ett tag.. har försökt och bläddra långt bak i din blogg för att kolla vem CC är. Är det en vän som också är en au pair? :) Du är ofta med denna CC samtidigt som du är med din vfamilj :)

2012-04-25 @ 21:39:20
Postat av: Ida

Japp CC är en Au pair vän som också är från Sverige. :) Hon bor 10 min ifrån mig och hon kommer väl överens med min värdfamilj också! Hoppas du åker! :D

2012-04-26 @ 01:06:12
URL: http://wherethelinesoverlap.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0