Knäppt

Idag efter att lämnat Maddie på skolan åkte jag och CC till Perkins för att äta en av våra sista frukostar där, så sorgligt. De tyckte vår servitris också som känner igen oss nu vid de här laget. Sen hämta jag upp lilltrollet som var SÅ trött och grining, suck. Så det var att försöka få i henne lite lunch och sen direkt upp och ta sin tupplur. Älskar tuppluren!!  Fick ett ryck då när hon sov och gjorde klart min hejdå present till värdfamiljen, jag gör en miniscrapbook till dem och den blev äntligen klar nyss! Så skönt att ha de ur vägen nu när den nya Au pairen kommer imorn (gulp) och jag inte kommer ha mitt rum etc. (kommer flytta ner till Sams rum, haha)

Ja de kommer bli kul att träffa nya Au pairen men de är fortfarande en sån sjuk knäpp känsla!! Massa städ ligger framför mig imorn då jag måste flytta ut... sad!!!!

Cheers

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det måste kännas lite vemodigt att lämna ditt amerikanska liv snart...du verkar ha haft ett bra år, och en bra värdfamilj. Hur känns det nu när den nya au pairen kommer imorgon? Att du snart ska lämna din värdfamilj och dina värdbarn? Som du verkar ha kommit nära under året.

Svar: jag har haft ett underbart år och de kommer vara SÅ sorgligt att lämna familjen i November. De är bittersweet att hon kommer idag med det kommer bli jättebra! :)
Ida Ahlbom

2012-10-05 @ 03:18:06
Postat av: DIYS

Hej! :)

Jag har lite frågor till dig ang. au pair! (jag hittade din blogg på culturecare.se och har inte läst den tidigare). men...

1. hur gjorde du när du åkte? Varför valde du ef?
2. hur mycket kostade det innan du åkte?
3. vad får du i lön?
4. hur bestämmer man värdfamilj och stad? eller får man välja?
5. hur länge har du vart i usa/ ska vara där?

Hoppas du svarar ! :D jag är jättenyfiken och vill också åka!

kram

Svar: 1. Jag gjorde inte så mkt forskning när de gäller organisationer. Men jag hade en vän som tidigare åkt med Cultural Care, så de gjorde jag med och är jättenöjd!
2. Jag kommer inte ihåg vad de kostade men det står bärgis på Cultural Cares hemsida. :)

3. Jag får 200 dollar i veckan!

4. Man bestämmer inte utan är i en matchingsprocess och blir matchad med familjer som passar dig, dessa familjer kan komma från vilken stat som helst. Och så väljer man den man trivs bäst med.

5. Jag har vart här i snart ett år och åker hem i November efter min resemånad till Hawaii:)

Lycka till!
Ida Ahlbom

2012-10-05 @ 10:21:50
URL: http://diys.blogg.se
Postat av: Jennica

I hear you sister! Vet hur det känns. Sjukt skönt att du fick scrappen lagad klart :) Ååh Perkins!! Kan just nu se framför mig vår vanliga portion där :) Kram!

Svar: precis! det var pannkakor, ägg och bacon! hihi! Nu bor jag i Sams rum, haha! (större säng iaf) ;)
Ida Ahlbom

2012-10-05 @ 16:05:01
URL: http://jennicainusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0