Work hard

Ännu en vecka har gått, tiden går så fort! Bokade idag biljett hem till Sverige till jul! Så åker hem den 15onde December och åker tillbaka till London den 5e Januari. Ska bli skönt att vara hemma några veckor och jag väntar ju den mest underbara julklappen, att bli moster!  

Denna vecka har de hänt något varje dag, exciting men krävande så idag var jag bara hemma och försökte planera och strukturera... samt åt svenska köttbullar till middag. Mums! Blir köttbulle macka till lunch imorn skulle jag tro! Ska vara helt ärlig och säga att jag tycker de är svårt med så mycket självständiga studier men så himla mycket i denna industri är "learn by doing". Så i måndags lyckades jag få in mig och en klasskompis på ett privat networking event där vi träffade massor med coola människor och lyckades få deras visitkort! Så dagen där på skickade jag ut inbjudan till ett skolevent vi har till dem och fick respons! Jätteroligt! Så genom denna gav min rektor mig ett volontärsjobb på något som heter indie-con. Det är något business event den 20onde November så de ska bli SÅ KUL! Om man visar framfötter så får man resultat. Våra lärare känner ju SÅ många människor inom industrin så de är gå givande. 

Bilder från networking eventet:
 
Detta skolevent jag pratade om är något som kallas 7 sessions och jag är med i teamet för detta. Vi tar in bidrag från artister på skolan och väljer ut ett antal för att sedan sitta med på auditions till detta event. Detta event är då en konsert där massa människor inom industrin är där för att kolla på dessa elever då. Vissa människor nu som jag lyckades få dit! 

Jag är också med i skolkören nu och de är också superroligt! De är väldigt basic för mig som sjungit i kör så länge men fortfarande kul att få sjunga då jag ej går sång här på skolan. 

Utöver de så har jag blivit vald till student representative och kommer få sitta med på skolmötena (ungefär som ett elevråd kanske man kan säga). 

Så som ni kan se så håller jag mig sysselsatt, haha! Denna skola är verkligen underbar!
Nu ska jag kolla ett avsnitt på min nya favvoserie Nashville och sen sova gott! 

Cheers.

Kommentarer
Postat av: Louise - au pair i USA

Vad är det för skola? :)

Svar: Tech Music School i London :)
Ida Ahlbom

2013-10-25 @ 06:37:53
URL: http://louiseaupair.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0