Förkyld som attans

Hejsan!!! De här med bloggandet verkar gå hyffsat segt så här nu i början.. men för att vara ärlig gör jag inte speciellt mycket just nu. Känns som jag mest bara går och väntar och längtar tills skolan börjar! Men annars då?? Jo de har väl typ regnat iaf någon droppe varje dag sen jag kommit hit!!! Trodde detta med ALLTID regn i London var någon sorts myt... men tydligen inte! Är förkyld nu också som toppen på allt. Snor och svullen hals och annat sånt mys. 

Tidigare i veckan var jag och mina roomies på naturhistoriska museumet här i London.. är gångavstånd från oss dit och musum är GRATIS här!! Så super grymt!  Men vi tog också en promenad lite omkring området vilket jag måste göra mer och utforska.. men är inte så mkt för PW när öronen till och med gör ont i denna förkylning. 

Men varför blev jag förkyld då?? Kanske för att jag var på min första utekväll i London i tisdags.. de kan ha utlöst något kanske.. I donno. Men de var superkul hur som haver! Var ute med Lina och hennes rumskompisar samt några från hennes skola. Kom väl hem runt 3-4, sov över hos Lina och hade en härlig frukost. Sedan rulla jag hem och krashade i sängen och stannade där ja typ hela dagen. Gossip girl är min drog just nu som jag bara kollar på avsnitt efter avsnitt!!! Som sagt... skolan kan få börja snart asso..... 




Idag träffade jag en annan svensk tjej som ska börja min skola... trots min förkylning drog jag mig till starbucks och pratade iaf över två timmar! Hon var också en stockholms tjej så vi hade tydligen nån enstaka gemensamma vänner... världen är liten gott folk! Men sen har jag städat köket idag... vilket fancy london liv va? haha. Men nu, mer gossip girl!! (sry för lite bilder men är verkligen dålig på de asso.... haha! ska ta bilder på lägenheten när jag fått de ordentligt hemtrevligt!)


Cheers!

Kommentarer
Postat av: Frugan

ÄNTLIGEN ETT BLOGGINLÄGG!!! TACK TACK TACK!! Dom förgyller verkligen min hårda pluggvardag! :) Krya ordentligt inför din första skolvecka nu Frugan! ;) <3

2013-09-21 @ 00:21:24
Postat av: Emma

Det ska verkligen bli superkul att höra om ditt nya äventyr! Har hängt med sen mitten av ditt au pair år och det är roligt att du inte slutat blogga bara för att du kom hem :)

Svar: vad roligt att du stannat kvar så länge! är själv väldigt excited över London nu! :D
Ida Ahlbom

2013-09-21 @ 05:08:10
URL: http://nilima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0